Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Museu da Pessoa no Campo: o eu na sociedade
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) PERETTO, Laura Guerra Casal de Rey; DUARTE, Lucas Matheus Farrampa; CENZI, Márcio André Lopes; RODRIGUES, Maria Eduarda Silvério; ARPAIA NETO, Mario; SILVA, Raphaela Quilice Victorino; BUENO, Leonor Cristina
    This work arises from the observation of two apparently independent situations: the popularization of initiatives to record oral histories and life narratives, among which the Museu da Pessoa stands out, and the importance of rural areas in the economic-social context. From the apparent distance between the two facts, it is possible to identify a problematic situation: the scarcity of individual records of experiences in a rural environment and, consequently, of reflections on these same experiences from the perspectives of psychology and social sciences. The following article has the general objective of developing research into the psycho-sociocultural circumstances of rural work.
  • Item
    O psicólogo social: a recente inserção do psicólogo na assistência social
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) LISE, Bárbara Salvático; MACIEL, Camilly Isabela Benelli; MARTINS, Daiane Aparecida; MENDES, Lidiane da Silva.; ZAPPAROLI, Heloisa Ribeiro.
    This article presents an excerpt from the data collected in interviews during research and literary reviews about the social psychologist. The psychologist is configured as a newly inserted professional in the area of social assistance, however, essential in the multidisciplinary team present in fields of assistance. Indeed, it is essential to analyze the challenges that such professionals face, through a literature review and understanding of the socio-historical and economic context of society and the profession in question.
  • Item
    A Psicologia no Sistema Único de Assistência Social
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) AGOSTINHO, Daniela Aparecida; RODRIGUES, Isabela Ferreira; NICOLETI, Isadora Martins; DEARO, Talita Rafaela; ZAPPAROLI, Heloisa Ribeiro; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; BENTO, Patrícia de Oliveira Lima; MARTINS, Lucas Francisco; CAMARGO, Tamires Lopes.
    The social area, despite being undervalued in Brazil, is extremely important for the population, especially those in vulnerable situations, and the inclusion of psychologists in this area, despite being recent and necessary, is permeated with challenges.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.