Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    A negligência das famílias de idosos com limitações, transtornos e a precariedade de instituições de longa permanência no Brasil : uma visão sistêmica sobre o assunto
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) MACIEL, Camilly Isabela Benelli; RAMOS, Kaíque Galdino Ribeiro; ZAMPERLINI, Lanna Carolina Silva; SILVA, Nataly Fernanda da; FIRMINO, Paola Soares; OLIVEIRA, Sara Beatriz de; LUIZ, Willian Aparecido da Silva; CAMARGO, Tamires Lopes
    Many vulnerable elderly people are abandoned by their family members, living in precarious situations or institutions, without any type of physical or psychological stimulation, leaving them isolated from the rest of society. Thus, the aim of this work was to research and address this topic in different contexts, bringing the importance and visibility of addressing this issue mainly in long-term care institutions to guide and inform them regarding issues involving old people; covering the knowledge of university psychology students, bringing prior knowledge about their future cases acting as psychologists; raising awareness among families regarding old age and its processes.
  • Item
    Autismo: ressignificando a vida pós pandemia
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) DEADEME, Cláudia Rodrigues; MARCOS, Emanuel de Lima; TOSSINI, Jéssica; PALAGANO, Juliana de Souza; RAMOS, Nádia Zabotto; OLIVEIRA, Letícia Dal Picolo Dal Seco de
    The theme was developed based on bibliographical research and information acquired during classes, where the main perception was the need for a greater knowledge of the theme before the general population.
  • Item
    O transtorno do espectro autista e a relação entre família e cuidadores: uma análise na Associação de Pais e Alunos de São João da Boa Vista
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) ALMEIDA, Ana Carolina Milanez de; CARIOCA, Cecília Noronha; ALVES, Diogo Seixas; JESUS, Ellen Roberta Andrade de; CARVALHO, Jhonattan da Silva; OLIVEIRA, Luana Felix Francisco de; REIS, Lucas
    This project aimed to think about and observe the relationships between the educational (traditional or complementary) and family environments of children with autism spectrum disorder. The aim here is to raise the importance of living together with family and other caregivers for the exchange of information and experiences that help in the development of individuals. In addition, the importance of supporting and welcoming atypical families and a scenario of greater contact between families and institutions, but also among fathers, mothers and grandparents who share this scenario of raising a special person was considered. This project was designed to reflect on ways to promote environments conducive to the development of the potential of the children and adolescents observed.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.