Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Docente e pesquisador: sua importância, área de atuação e contribuições para o ensino da Psicologia
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CAMARGO, Ana Carolina Pereira de; MARTINS, Franciele Fiuza; GONÇALVES, Renata Silva; LIMA, Tifany Camily Estevam de; ALCANTARA, Yasmin Cristine de.; ZAPPAROLI, Heloisa Ribeiro.
    This work aimed to understand how the teaching psychologist and/or researcher works, in order to instruct professionals and academics who are interested in these areas. So that it would expose the positive and negative points of this area, with the intention that it would be recognized and more sought after by new psychologists, especially newly graduated ones. When conducting interviews with professionals from both areas, so that the issues were understood and could be passed on clearly and sincerely, to arouse the interest of the target audience, it was concluded that despite the great difficulties encountered during the trajectory, the results and support passed on to society are very rewarding and, above all, of great value to society. Therefore, it is extremely important that society itself starts to encourage more professors and researchers, since it is the greatest beneficiary of imposed projects.
  • Item
    Ser Psicólogo Docente: os desafios atuais
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) OLIVEIRA, Sara Beatriz; PAULA, Emilly Vitoria de; MENDES, Nicole Gomes; LIMA, Thaís Amorim; LISE, Caroline Moreira; CAMARGO, Tamires Lopes; MARTINS, Lucas Francisco; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; CABRAL, Camila da Silva; BENTO, Patricia Oliveira de Lima
    The psychology professor-teaching profession known for working in academic institutions, has a lack of research on the subject and visibility in Brazil, mainly on the CREPOP website, known for promoting the qualification of professional psychologists. With that, through bibliographical publications, this research identified the difficulties that make up the profession, with the objective of bringing greater knowledge about the field of work of the teacher-teacher, helped to understand how the routine, demands, difficulties and the profile of the same; also understanding how the profession is currently, especially during and after the pandemic.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.