Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    A vulnerabilidade de crianças institucionalizadas em ambientes educativos
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) TOMÈ, Amanda Mickaelle Ventali Jorge; JESUS, Ellen Roberta Andrade de; MARTINS, Felipe Augusto; MIGUEL, Francieli Fernanda; OLIVEIRA, Jeferson de; SOUZA, Thaís Silva; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima; BETTI, Mariana Ricci; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata
    It is in childhood where much of our development takes place; in this stage the first social interactions occur, personality construction, improvement of the body and emotions, etc. Therefore, children, as well as adults, are also susceptible to developing psychological disorders. That's why the relevance of observing the mental health of little ones, after all, the way we grow can define who we will be in the future.
  • Item
    Ansiedade no ambiente escolar em crianças
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) ALVES, Antonio Donizeti; MARIANO, Brena Lee; ANDREA, Carlos Alberto de; FRANCISCO, Laura Altarugio; CELESTINO, Nanci Marcondes; SILVA, Raiany Leticia Esperança da
    This work aimed to provide a broader view of anxiety in children during education, especially the transition from kindergarten to elementary school. At the beginning of the project, the specific topic that would be addressed was defined, covering the research study with SCIELO, PEPSIC, and virtual libraries. Identify and map important points related to the theme that were interconnected. Among them were found: anxiety, Panic Disorder, anxiety symptoms, difficulty in learning and treatment and intervention. Anxiety is increasingly increasing in children aged 4 to 5 years who are in the transition to the first year of elementary school. The change of teachers, discipline and especially in some cases the ''end'' of the ludic issue in the classroom, ends up causing this anxiety.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.