Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Vulnerabilidade social, saúde mental e desenvolvimento humano
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) FERREIRA, Angélica da Silva; FONSECA, Livia Garcia; FRANCISCO, Laura Altarugio; RIBEIRO, Larissa Beatriz; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; BENTO, Patricia Oliveira de Lima; BETTI, Mariana Ricci; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata
    Human development does not happen in isolation, this process requires external factors contributing to it happening in a beneficial way and according to the subject's needs. On the other hand, social vulnerability is in the opposite direction, as an obstacle that prevents individuals exposed to it from being able to get rid of the prejudice linked to their conditions, influencing various fields of the subject's life, including mental health. The following work exposes the concept and the different forms of vulnerability, mental health and human development, also considering the family perspective and the possibilities of prevention. After observation at the study site, the intervention was applied in order to improve the behavior and expression of emotions of the children involved.
  • Item
    As formas de apego e suas influências no desenvolvimento humano desde a infância
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) VALLE, Gabriel Alves Ribeiro do; BOVO, Tallyta Cristina Pastre Menato; LONARDONI, Leandro; COSTA, Raiane Arouca; SILVA, Victor Gabriel Afonso da
    We consider humans as a social species, therefore, we form long-term bonds with selected individuals (Johnson, Z. V. & Young, L. J.2015). Society is a survival strategy, which optimizes obtaining the necessary resources for growth, protection and reproduction. ( Dunbar, R. I. & Shultz, S.2007) Consequently, many human psychological characteristics can be better understood in a collective context.
  • Item
    Cartilha sobre o desenvolvimento infantil e adolescente em ambiente institucional
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CRUZ, Débora Alves da; SILVA, Larissa Beatriz Ribeiro da; TURATTI NETO, Osvaldo; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; CAMARGO, Tamires Lopes; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima VERNE, Matheus B. ELIAS, Renata CABRAL, Camila da Silva
    This booklet was developed with the purpose of bringing to the reader the result of observations made in an institutional environment in child and adolescent care. In which, the highlighted problem comes from an environmental, cultural, social context, being thus multifactorial, and that is involved within the institutional scope. Within this booklet, we will address issues in which we need to develop a broader, systemic and holistic view of child, adolescent and human development.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.