Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    O impacto na saúde mental dos idosos em ILPI’s (Instituições de Longa Permanência para Idosos) com enfoque na análise psicossocial e multifatorial: um estudo de caso
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) GIOMO, Beatthriz Glöckshuber; MARTINS, Daiane Aparecida; POLVERO, Emily Montanha; MARIANO, Kamilly Cristina Candido Manoel; RIBEIRO, Paloma Ferreira; CASTILHO, Thais Abreu; CAMARGO, Tamires Lopes
    Population aging is a global reality that gives rise to diverse reflections and studies on its impact on contemporary society. In this context, the number of elderly people living in Long-Term Care Institutions has also seen a considerable increase and physical and mental decline ends up being accentuated under these conditions. In this context, the present study, in order to restore each person's individuality and life story, is based on literature and the experiences of each elderly person to restore their stories through personalized interventions.
  • Item
    Pós Covid ressignificando a vida
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) POLVERO, Emily Montanha; SOUZA, Maria Vitória de; RIBEIRO, Paloma Ferreira; GONÇALVES, Renata Silva; MUNHOZ, Raphaelle Alves; ZIBORDI, Sophia Darcadia; OLIVEIRA, Leticia Dal Picolo Dal Secco de
    This work mentions how the period of social isolation of Covid-19 affected the lives of adolescents and how different approaches to psychology can contribute to solving life issues.
  • Item
    O papel desempenhado pelo psicólogo escolar/educacional e os desafios enfrentados nos dias atuais
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) GONÇALVES, Mayara Reinato; RIBEIRO, Paloma Ferreira; MACIEL, Rhayssa; ZIBORDI, Sophia Darcadia.; ZAPPAROLI, Heloisa Ribeiro.
    In this project we present the importance of the school psychologist and his work with teachers, employees, parents and students in the school environment, in addition to his challenges in the job market. This professional aims to analyze and develop the skills of students, especially those with special needs, developing the best learning strategy, considering the aspects of the place where the institution is inserted, in a multidisciplinary and inclusive approach.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.