Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Item
    Levando a saúde mental, através da fala: uma atividade de promoção para adolescentes em vulnerabilidade
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) TORRE, Adriana Aguida Bomediano Della; RODRIGUES, Ariane Destro; MARTINS, Isabela Carrião; RAMOS, Vitor Donizetti; TURATTI NETO, Osvaldo; BENTO, Patricia Oliveira de Lima; BETTI, Mariana Ricci; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata
    The concepts of mental health and vulnerability are very complex and still seen with a certain negative stigma. According to the World Health Organization (WHO), "Mental health is a state of well-being in which an individual is able to use his or her own abilities, recover from routine stress, be productive and contribute to his or her community. "
  • Item
    Cartilha Estimulação Cognitiva: exercitando o cérebro - atividades para idosos
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) TOMÈ, Amanda Mickaelle Ventali Jorge; TESSARINI, Ana Laura Gonçalves; FERREIRA, Angélica da Silva; MIGUEL, Francieli Fernanda; ABELINI, Thais Alessandra Furquim; RAMOS, Vitor Donizetti; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; SANTOS, Amilton Cesar dos; ISAAC, Gustavo Elias Arten; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima
    The aging process is something natural for human beings and to be experienced in a better way and without causing negative changes in the subject's life, it is necessary to improve the individual's quality of life and internal and external care. It is noted that this stage of life is seen as a final stage and that it is not possible to experience new experiences, there is always judgment and exclusion from society. Socialization is important and essential in all stages of life, but in the face of studies, it is noticed that the elderly feel quite excluded from this environment, which is bad for their health, since in this way cognitive skills are not preserved and they may develop psychological illnesses such as anxiety and depression.
  • Item
    A importância da socialização inclusiva para a conservação da cognição durante o envelhecimento
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) TOMÈ, Amanda Mickaelli Ventali Jorge; TESSARINI, Ana Laura Gonçalves; FERREIRA, Angélica da Silva; MIGUEL, Francielli Fernanda; ABELINI, Tais Alessandra Furquim; RAMOS, Vitor Donizetti; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; SANTOS, Amilton Cesar; BENTO, Patricia Oliveira de Lima; ISAAC, Gustavo Elias Arten
    The objective of the present study is to evaluate the impact of socialization on the cognitive abilities of the elderly.
  • Item
    A importância da gestão de comportamentos inadequados para o desenvolvimento do repertório comportamental
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) TOMÉ, Amanda Mickaelle Ventali Jorge; TESSARINI, Ana Laura Gonçalves; FERREIRA, Angélica da Silva; MIGUEL, Francieli Fernanda; ABELINI, Thais Alessandra Furquim; RAMOS, Vitor Donizetti
    According to the Statistical Manual of Mental Disorders - DSM-5 (APA, 2014), autism is characterized as a neurodevelopmental disorder, with deficits in social, communicative and behavioral skills. Therefore, interventions based on Applied Behavior Analysis (ABA) are needed, with a focus on gaining skills and managing disruptive behaviors. ABA originates from the behaviorist field, but specifically from Skinner's studies, being described as a science that "observes, analyzes and explains the association between the environment, human behavior and learning" (LEAR, 2004, p. 4).
  • Item
    A importância da gestão de comportamentos inadequados para o desenvolvimento do repertório comportamental
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) TOMÉ, Amanda M. V. J.; TESSARINI, Ana Laura Gonçalves; FERREIRA, Angélica da Silva; MIGUEL, Francieli Fernanda; Abelini, Thais Alessandra Furquim; RAMOS, Vitor Donizetti; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima VERNE, Matheus B. ELIAS, Renata CABRAL, Camila da Silva
    This informative booklet on the management of inappropriate behavior in autistic children seeks guidance from parents and professionals who have ties with children with ASD. Disruptive behaviors are extremely harmful to the social life of individuals, where the same subjects are at a high level of difficulty in social relationships, which may reduce the possibility of an independent life.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.