Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    O impacto na saúde mental dos idosos em ILPI’s (Instituições de Longa Permanência para Idosos) com enfoque na análise psicossocial e multifatorial: um estudo de caso
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) GIOMO, Beatthriz Glöckshuber; MARTINS, Daiane Aparecida; POLVERO, Emily Montanha; MARIANO, Kamilly Cristina Candido Manoel; RIBEIRO, Paloma Ferreira; CASTILHO, Thais Abreu; CAMARGO, Tamires Lopes
    Population aging is a global reality that gives rise to diverse reflections and studies on its impact on contemporary society. In this context, the number of elderly people living in Long-Term Care Institutions has also seen a considerable increase and physical and mental decline ends up being accentuated under these conditions. In this context, the present study, in order to restore each person's individuality and life story, is based on literature and the experiences of each elderly person to restore their stories through personalized interventions.
  • Item
    Ressignificando a vida: o luto em crianças e adolescentes durante a pandemia por COVID-19
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) TEIXEIRA, Cauê dos Santos; ZAPPAROLI, Cláudia Perina Ribeiro; MARTINS, Daiane Aparecida; VICENTINI, Jéssica Ciconi de Oliveira; SANTOS, Kalyne Maiara Bezerra dos; CAMARGO, Tamires Lopes.
    This work sought to carry out a literature review about grief in children and adolescents after the pandemic, in order to develop a psychoeducational intervention, targeting parents, educators, parental figures, children and adolescents. First, a discussion was held about the legitimacy or not of the topic, reaching the conclusion of the importance of addressing such issues, to collaborate with the understanding of the post-pandemic world. Subsequently, a bibliography on the subject was collected, including books, scientific articles, videos, among others. After reading the material collected, it was identified the difficulty of adults in recognizing and dealing with grief in adolescents and children, and that the pandemic brought the discussion about grief to the fore, generating the need for biopsychosocial interventions, for which a psychoeducational video, illustrating in a fictitious way an adolescent and an adult in the process of mourning, emphasizing the importance of the reception by the adult in relation to the adolescent, this reception is essential for the quality of the mental health of both.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.