Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    A busca por um novo método de ensino visando o bem estar dos docentes e alunos
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) VIEIRA, Ana Clara Greghi; BALBINO, Gabrielly Vitória; GERMANO, Jacqueline Silva; HONÓRIO, Kethellin Caroline; FLAUSINO, Pedro Paulo Meloni; GUILHERME, Ricardo Ribeiro; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; BETTI, Mariana Ricci; JACOMINI, Mariângela Leocárdio
    The study and work provided access to a synthesis of the scenario of educational institutions and education professionals, so that it was possible to open up questions focused on the real meaning of inclusion and how to promote this change, since current studies demonstrate the need for intervention and mediation in relation to the well-being of professionals and teams that coordinate an educational institution. In addition, it dealt with issues related to measured learning and its countless possibilities of action, and how the proper modification in the cognitive structure can bring positive results and great impacts in social relations, in particular. It also brought access to the approach to the interpersonal relationship of mediators and mediated, attributing meaning to intervention and replication actions in development zones.
  • Item
    Pós Pandemia e suas relações com estresse, ansiedade e depressão: promoção e prevenção em saúde mental de universitários
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) OLIVA, Andréia Larissa da Silva de; GERMANO, Jacqueline Silva; PROCIDÔNIO, Nádia Cristina; SOUSA, Raquel Pereira; NEUBERGER, Thaís Jerônimo; BARBOSA, Jhonatan Brayn Bernardes; BENTO, Patricia de Oliveira; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata; BETTI, Mariana Ricci
    This project consists of carrying out a qualitative research, referring to the psychic impacts generated mainly during the pandemic, in the lives of university students present in the first and last year of the nutrition course. Thus, from the “Depression, Anxiety and Stress Scale for Adults” (DASS-21), instrument used for data collection, it was possible to significantly identify the presence of these main factors mentioned later.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.