Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Estudo situacional: os panoramas vivenciados no contexto rural
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) TACÂO, Adrian Lúcio; GARCIA, Jhonny José; GIANEZZI, Maria Clara Ribeiro; MANDRI, Michael Mário; SILVA, Sara Rode Sizino da; BUENO, Leonor Cristina
    This article was carried out by Unifeob psychology students from the second module, with the aim of developing professional ethics, active listening, observation techniques, since it refers to the theme of rural experience, with the purpose of emphasizing the experience of individual's life and give visibility to this location. By professional ethics of the psychologist we understand those principles that guide the professional to practice in the best way possible, promoting freedom, equality and denouncing any form of discrimination or oppression. Examining more deeply the skills that will be used, active listening and observation techniques can be given as examples.
  • Item
    Nonofobia no trabalho: prevenção aos acidentes e riscos no setor organizacional
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) TACÃO, Adrian Lucio; OLIVEIRA, Ana Luisa Morandin de; GARCIA, Jhonny José; GINEZZI, Maria Clara Ribeiro; MANDRI, Michael Mário; SILVA, Sara Rode Sizino da; CANDIDO, Stephane R. da Silva; SILVA, Vitória Hamilly da; CAMARGO, Tamires Lopes; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Leticia Dal Picolo Dal Secco de; MARTINS, Lucas Francisco; VERNE, Matheus Bovoloni
    In order to discuss the issue of Nomophobia in contemporary times, focusing on the organizational environment, the group of students from the first psychology module at the UNIFEOB university (Centro Universitário da Fundação de Ensino Octávio Bastos) proposed to dedicate this article, based on research on the positive and negative points of excessive cell phone use, relating its impacts on the physical and mental health of individuals, interconnecting such consequences with the resulting accidents at work caused by the distractions arising from the compulsion to be always connected to the virtual world. Such reflections were carried out seeking to understand and analyze the two perspectives, that of workers, who are exposed to routines exhaustive work activities find in the cell phone an escape from this reality, as for the labor market, which has undergone significant technological advances, requiring virtual resources to expand their companies in a reality that overvalues the virtual.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.