Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    A auto percepção do homem idoso sobre os impactos do envelhecimento e da institucionalização em seu desenvolvimento da personalidade
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) GON JUNIOR, Alexandre Ribeiro; CAMARGO, Ana Carolina Pereira de; VENTURINI, Danilo; VANZELLA, Débora de Souza; AMORIM, Helena Beatriz de; PERINOTTI, Isabelle Cereja Perinotti; FONSECA, Luiz Felipe da; MACIEL, Rhayssa; CAMARGO, Tamires Lopes
    The present work is a bibliographical review with the aim of highlighting the life history of elderly people and understanding the sensations that are caused by the aging process, together with visits to LTCFs or elderly housing institutions, in order to intensify the scope of research seeking the self-perception of aging in elderly men.
  • Item
    Relação entre saúde mental e produtividade nas empresas e o papel desempenhado pelo psicólogo organizacional
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) POLVERO, Emily Montanha; MOREIRA, Grazielly Vasconcelos; ZAMPERLINI, Lanna Carolina Silva; FONSECA, Luiz Felipe da; FERREIRA, Vitória dos Reis.
    This work sought to present the role played by the Organizational and Work Psychologist (POT), exposing the relationship between mental health of employees and productivity within companies. The project also reveals the challenges faced by these professionals and the importance of the Code of Professional Ethics for the Psychologist, where an extensionist segment was built that can serve as support for psychology students and people interested in the sector.
  • Item
    A reintegração de crianças no âmbito social em um mundo pós - pandêmico
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) SILVA, Aline de Oliveira Vital; FIRMINO, Aliny Greghi; GIOMO, Beatthriz Glöckshuber; SILVEIRA, Julia Stefani da; FONSECA, Luiz Felipe da; Âlcantara, Yasmin Cristine de; CAMARGO, Tamires Lopes.
    This article aimed, through in-depth studies, to understand and reflect on how children dealt with the gradual return to school after a traumatic period, aiming through these same studies to create tools and content that add and positively guide them along the way towards to the new reality in which they are inserted, work permeates at all times during these two years of pandemic, that is, how it all started, how things were before, the way everything was being conducted during this process, the gradual return face-to-face activities and even ways of dealing with the new reality in which the world is living.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.