Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    A negligência das famílias de idosos com limitações, transtornos e a precariedade de instituições de longa permanência no Brasil : uma visão sistêmica sobre o assunto
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) MACIEL, Camilly Isabela Benelli; RAMOS, Kaíque Galdino Ribeiro; ZAMPERLINI, Lanna Carolina Silva; SILVA, Nataly Fernanda da; FIRMINO, Paola Soares; OLIVEIRA, Sara Beatriz de; LUIZ, Willian Aparecido da Silva; CAMARGO, Tamires Lopes
    Many vulnerable elderly people are abandoned by their family members, living in precarious situations or institutions, without any type of physical or psychological stimulation, leaving them isolated from the rest of society. Thus, the aim of this work was to research and address this topic in different contexts, bringing the importance and visibility of addressing this issue mainly in long-term care institutions to guide and inform them regarding issues involving old people; covering the knowledge of university psychology students, bringing prior knowledge about their future cases acting as psychologists; raising awareness among families regarding old age and its processes.
  • Item
    Cartilha Educativa sobre Psicologia Hospitalar
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CASTILHO, Cesar Augusto de Barros; FiGUEIREDO, Davi Vieira; FELIX, Jean Luka Estevão; FIRMINO, Paola Soares; CAMARGO, Tamires Lopes; MARTINS, Lucas Francisco; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; CABRAL, Camila da Silva; BENTO, Patricia Oliveira de Lima
    This booklet was developed from an integrated project present in the curriculum of the "Psycho-Socio-Cultural Aspects" module of the Psychology course at the Centro Universitário da Fundação de Ensino Octávio Bastos (UNIFEOB), which seeks to guide and support for veteran students of the Psychology course at the same institution. With this, we will address issues related to the performance of the hospital psychologist, the challenges that permeate this field and, also,suggestions that contribute to students who may work within this scope in the future.
  • Item
    A Psicologia Hospitalar e os desafios que permeiam a área na atualidade
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CASTILHO, César Augusto de Barros; FiGUEIREDO, Davi Vieira; FELIX, Jean Luka Estevão; FIRMINO, Paola Soares; CAMARGO, Tamires Lopes.; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima; MARTINS, Lucas Francisco
    The study on the work of the hospital psychologist showed that those working in this specific area face several difficulties in terms of treatment, application and fulfillment of their function. There is a range of attributions for the professional, such as patient care, support to families and a team of professionals. Patients suffer from different types of emotions, since they are in an environment different from their experience, facing the uncertainty of the treatment, generating fear and stress.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.