Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Aspectos psicossociais de idosos em ILPI
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) CAVALCANTI, Ana Carla; MARCOS, Emanuel de Lima; GONÇALVES, Renata Silva; SAUGUELI, Thayla Gabrieli; COLOZO, Victória Ferreira; FERREIRA, Vitória dos Reis; NASCIMENTO, Wellington Cristiano do; CAMARGO, Tamires Lopes
    The study of aging has gained increasing relevance in recent decades, and lately there has been an abundance of news about the lack of health professionals in developed countries, especially Germany (Pieper et al., 2023). In the same sense, in Italy the influence of people over sixty years of age in the economy, health, leisure, among other areas, is increasingly evident.
  • Item
    O impacto do isolamento social no desenvolvimento intelectual das crianças no Brasil
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) LISE, Barbara Salvático; MACIEL, Camilly Isabela Benelli; SANTOS, Giovanna Vitória Oliveira dos; COELHO, Sabrina de Oliveira; FERREIRA, Vitória dos Reis; CAMARGO, Tamires Lopes.
    The COVID-19 pandemic brought about several factors that were harmful to the mental health of individuals who experienced it. It was noted that in addition to adults, children were also harmed by what happened, mainly due to social isolation, as they also had their social cycle broken, lost contact with their teachers, schoolmates, family members, among others. Due to social isolation, children lost the right to attend schools, which had a serious consequence on their intellectual development, such as: irritation, anxiety, depression, speech delays, etc. The present work addresses how those responsible and the school dealt with these obstacles and how they can help children to recover what was lost, so that they have a better development in this new normal.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.