Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Ganhos cognitivos e comportamentais de uma gincana com crianças em vulnerabilidade social
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) VALLE, Gabriel Alves Ribeiro do; SOUZA, João Augusto; ROVIELO, Luiza Bittar Luciano; PETRECA, Talys Luis; CRUZ, Vanderlei Marcos da; BENTO, Patricia Oliveira de Lima; BETTI, Mariana Ricci; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata
    The importance of social determinants has been increasingly discussed, especially regarding their negative effects and long-term consequences. Longitudinal damage is amplified in the presence of social vulnerability, which among its definitions seeks to explain how the interaction of subjectivity with various social factors (e.g. socioeconomic conditions, access to services, prevailing culture, social relations and subjectivity itself) impact negatively their daily life (SCOTT, 2018).
  • Item
    Cartilha Estimulação Cognitiva
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) ANDREIA, Carlos Alberto de; CRUZ, Débora Alves da; ANDREIA, Kelly Cristina de; TURATTI NETO, Oswaldo; MARCONDES, Priscila Gentina Otero; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; CRUZ, Vanderlei Marcos da; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; ISAAC, Gustavo Elias Arten; SANTOS, Amilton Cesar dos; BENTO, Patricia Oliveira de Lima
    Booklet developed as part of the cognitive stimulation project and extension project “We were not born ready. The potentialities of agingSER”. We thank the teachers, the participants who elucidated the idea for the elaboration of this incredible project. Immense gratitude for the institution Lar da Terceira Terceira da Assistência Vicentina, which embraced the cause of this project, with the support of professionals and participants who helped and collaborated so that the development of this work was completed.
  • Item
    A situação de socialização dos idosos no Brasil
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) ANDREIA, Carlos Alberto de; CRUZ, Débora Alves da; TURATTI NETO, Osvaldo; ANDREIA, Kelly Cristina de; MARCONDES, Priscila Gentina Otero; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; CRUZ, Vanderlei Marcos da; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; SANTOS, Amilton Cesar; BENTO, Patrícia Oliveira de Lima; ISAAC, Gustavo Elias Arten
    This work has the ideal of exposing the informative and introductory analysis focusing on the socialization of the elderly in Brazil, through analyzes made with the study lineage of the third module of the psychology course, with the objective of elaborating evaluations in the institution of the home of the elderly in Espírito Santo do Pinhal, São Paulo. Developing subjects addressed in the classroom within the parameter of study applied to psychology.
  • Item
    A visão sistêmica da realidade do desenvolvimento infantil no Brasil
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CRUZ, Débora Alves da; SILVA, Larissa Beatriz Ribeiro da; TURATTI NETO, Osvaldo; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; CRUZ, Vanderlei Marcos da
    This work had the ideal of exposing the informative and introductory analysis focusing on the reality of child development in the institutional environment, through analyzes made with the study lineage of the life cycle module and psychopathological aspects of the personality of the psychology course, with the objective of elaborating an intervention of behavioral observation of children in the shelter home environment, in a city in the interior of the State of São Paulo. Developing subjects addressed in the classroom within the parameter of study applied to Psychology.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.