Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Os impactos da nomofobia aos jovens estudantes brasileiros
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) ALVES, Abell Louise; PERETTI, Camila; ALVES NETO, Leonardo; VANZELLA, Leonardo Caan de Moura; OCCON, Rafael Carlos; CAMARGO, Tamires Lopes; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Leticia Dal Picolo Dal Secco; MARTINS, Lucas Francisco; VERNE, Matheus Bovoloni
    This work aimed to discuss the impacts of nomophobia on the socio-educational life of young people, having cell phones as the object of study. Since current life in society often demands the use of cell phones to solve problems, the analysis carried out brings the concepts of some theoretical lines related to psychology in order to explain what are the problems that excessive use can cause relating to thoughts of the approaches in question. The research also reports the development of a material in the form of a Zine, which was made available to an academic community and exposed the knowledge acquired through the research in a more succinct and didactic way.
  • Item
    A importância da psicoeducação dos psicólogos e professores na diversidade e inclusão escolar
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) DEOLIVA, Andréia Larissa da Silva; GARCIA, Camila Martins; SILVA, Guilherme Damasceno da; MENDES, Iasmim Lourenço; OLIVEIRA, Monnike Victória Souza de; ABREU, Victor Ziani; POZZER, Victória Cristina Espíndola; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; BETTI, Mariana Ricci; JACOMINI, Mariângela Leocárdio
    This document is a bibliographic review about the importance of psychoeducation for psychologists and teachers in school diversity and inclusion. It evidenced the school context that students with atypical development are inserted, as well as the existing resources in educational institutions, analyzing the risk and protection factors in the environment in which they are inserted. It sought to propose strategies to better create a more inclusive environment in which there could be better student development and better behavior with the teacher.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.