Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Cartilha Estimulação Cognitiva
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) ANDREIA, Carlos Alberto de; CRUZ, Débora Alves da; ANDREIA, Kelly Cristina de; TURATTI NETO, Oswaldo; MARCONDES, Priscila Gentina Otero; VALDAMBRINI, Renan Aparecido; CRUZ, Vanderlei Marcos da; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; ISAAC, Gustavo Elias Arten; SANTOS, Amilton Cesar dos; BENTO, Patricia Oliveira de Lima
    Booklet developed as part of the cognitive stimulation project and extension project “We were not born ready. The potentialities of agingSER”. We thank the teachers, the participants who elucidated the idea for the elaboration of this incredible project. Immense gratitude for the institution Lar da Terceira Terceira da Assistência Vicentina, which embraced the cause of this project, with the support of professionals and participants who helped and collaborated so that the development of this work was completed.
  • Item
    A importância da psicoeducação dos psicólogos e professores na diversidade e inclusão escolar
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) DEOLIVA, Andréia Larissa da Silva; GARCIA, Camila Martins; SILVA, Guilherme Damasceno da; MENDES, Iasmim Lourenço; OLIVEIRA, Monnike Victória Souza de; ABREU, Victor Ziani; POZZER, Victória Cristina Espíndola; CAMARGO, Tamires Lopes; PRADO, Marcela Duarte; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; BETTI, Mariana Ricci; JACOMINI, Mariângela Leocárdio
    This document is a bibliographic review about the importance of psychoeducation for psychologists and teachers in school diversity and inclusion. It evidenced the school context that students with atypical development are inserted, as well as the existing resources in educational institutions, analyzing the risk and protection factors in the environment in which they are inserted. It sought to propose strategies to better create a more inclusive environment in which there could be better student development and better behavior with the teacher.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.