Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    A auto percepção do homem idoso sobre os impactos do envelhecimento e da institucionalização em seu desenvolvimento da personalidade
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-11-30) GON JUNIOR, Alexandre Ribeiro; CAMARGO, Ana Carolina Pereira de; VENTURINI, Danilo; VANZELLA, Débora de Souza; AMORIM, Helena Beatriz de; PERINOTTI, Isabelle Cereja Perinotti; FONSECA, Luiz Felipe da; MACIEL, Rhayssa; CAMARGO, Tamires Lopes
    The present work is a bibliographical review with the aim of highlighting the life history of elderly people and understanding the sensations that are caused by the aging process, together with visits to LTCFs or elderly housing institutions, in order to intensify the scope of research seeking the self-perception of aging in elderly men.
  • Item
    Zine: Nomofobia no âmbito organizacional
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2023-06-30) GON JÙNIOR, Alexandre Ribeiro; CAMARGO, Ana Carolina Pereira de; VENTURINI, Danilo; VANZELA, Débora de Souza; MOREIRA, Grazielly Vasconcelos; AMORIM, Helena Beatriz Mattos; PERINOTTI, Isabelle Cereja; SOUZA, Kailane Roberta da Silva de; MACIEL, Rhayssa; CAMARGO, Tamires Lopes; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Letícia Dal Picolo Dal Secco de; MARTINS, Lucas Francisco; VERNE, Matheus Bovoloni
    Nowadays, it is common to use the cell phone for a large part of the time, since we can do practically everything through it, such as facilitated access to communication and socialization between people, content, whether materials or news, means of entertainment, among many other possibilities that we find.
  • Item
    Docente e pesquisador: sua importância, área de atuação e contribuições para o ensino da Psicologia
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-11-30) CAMARGO, Ana Carolina Pereira de; MARTINS, Franciele Fiuza; GONÇALVES, Renata Silva; LIMA, Tifany Camily Estevam de; ALCANTARA, Yasmin Cristine de.; ZAPPAROLI, Heloisa Ribeiro.
    This work aimed to understand how the teaching psychologist and/or researcher works, in order to instruct professionals and academics who are interested in these areas. So that it would expose the positive and negative points of this area, with the intention that it would be recognized and more sought after by new psychologists, especially newly graduated ones. When conducting interviews with professionals from both areas, so that the issues were understood and could be passed on clearly and sincerely, to arouse the interest of the target audience, it was concluded that despite the great difficulties encountered during the trajectory, the results and support passed on to society are very rewarding and, above all, of great value to society. Therefore, it is extremely important that society itself starts to encourage more professors and researchers, since it is the greatest beneficiary of imposed projects.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.