Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    O Papel da Neuropsicologia e das Ciências Biológicas em uma Abordagem Ética do Contexto da Obesidade: Transtornos alimentares, questões sociocomportamentais, anatomia, genética e fármacos
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2021-11-30) VIGO, Gabriel Pimentel; SOUZA, Gabriele de; BARBOSA, Isabela Venceslau; FRADIQUE, Julia da Costa; BRIZIGHELLO, Juliana Maria Paganini; SACHETTO, Renan Nicolini; ABREU, Victor Ziani Abreu; OLIVEIRA, Letícia DaL Picolo Dal Secco de
    The present work proposes an ethical approach on the context of obesity, making use of behavioral sciences - above all, Neuropsychology - and biological sciences. With a bibliographical research, widely discussed among the collaborators of the work, we sought a broad and enlightening understanding of the context of obesity and, also, on how to help the population inserted in this context according to their needs. For that, we also made use of 01 (one) lecture.
  • Item
    Prevenção, intervenção e promoção frente às dificuldades de adaptação dos estudantes universitários
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) VIGO, Gabriel Pimentel; BARBOSA, Isabella Venceslau; FRADIQUE, Julia da Costa; BRIZIGHELLO, Juliana Maria Paganini; FLAUSINO, Pedro Paulo Meloni; SACHETTO, Renan Nicolini; ABREU, Victor Ziani; BENTO, Patricia de Oliveira; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi; ELIAS, Renata; BETTI, Mariana Ricci
    Due to the high degree of stress involved in the academic environment, common mental disorders (CMD) and Academic Burnout are increasingly common in the academic population, presenting themselves as an aggravating factor in graduation completion. They are associated with decreased quality of life, relationship problems and psychological distress. Studies that investigate the prevalence of CMD are usually focused on the occupational, academic and health fields. The survey, carried out by the Psychology course, focused on Physiotherapy students, indicates that between 27.8% and 44.4% of their samples present some type of mental stress, depression or anxiety. The aim of the present study is to identify these issues, using the DASS-21 scale, among Physiotherapy students at the Centro Universitário da Fundação de Ensino Octávio Bastos. This is a survey carried out from April to June 2022, with 17 students from the first and fifth module of the Physiotherapy course.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.