Psicologia

Permanent URI for this communityhttp://192.168.2.158:4000/handle/prefix/3279

O Projeto Integrado é uma estratégia didática de ensino–aprendizagem cujo objetivo é materializar a interdisciplinaridade entre os saberes abordados durante o curso. Organizados em módulos temáticos, com eixos condutores que integram as unidades de estudo de cada período de oferta. Essas unidades, articuladas, geram o Projeto Integrado (PI) que permite ao estudante colocar em prática as competências que se pretende desenvolver em cada módulo.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Prevenção, intervenção e promoção frente às dificuldades de adaptação dos estudantes universitários
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) VIGO, Gabriel Pimentel; BARBOSA, Isabella Venceslau; FRADIQUE, Julia da Costa; BRIZIGHELLO, Juliana Maria Paganini; FLAUSINO, Pedro Paulo Meloni; SACHETTO, Renan Nicolini; ABREU, Victor Ziani; BENTO, Patricia de Oliveira; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi; ELIAS, Renata; BETTI, Mariana Ricci
    Due to the high degree of stress involved in the academic environment, common mental disorders (CMD) and Academic Burnout are increasingly common in the academic population, presenting themselves as an aggravating factor in graduation completion. They are associated with decreased quality of life, relationship problems and psychological distress. Studies that investigate the prevalence of CMD are usually focused on the occupational, academic and health fields. The survey, carried out by the Psychology course, focused on Physiotherapy students, indicates that between 27.8% and 44.4% of their samples present some type of mental stress, depression or anxiety. The aim of the present study is to identify these issues, using the DASS-21 scale, among Physiotherapy students at the Centro Universitário da Fundação de Ensino Octávio Bastos. This is a survey carried out from April to June 2022, with 17 students from the first and fifth module of the Physiotherapy course.
  • Item
    Pós Pandemia e suas relações com estresse, ansiedade e depressão: promoção e prevenção em saúde mental de universitários
    (Fundação de Ensino Octávio Bastos, 2022-06-30) OLIVA, Andréia Larissa da Silva de; GERMANO, Jacqueline Silva; PROCIDÔNIO, Nádia Cristina; SOUSA, Raquel Pereira; NEUBERGER, Thaís Jerônimo; BARBOSA, Jhonatan Brayn Bernardes; BENTO, Patricia de Oliveira; CABRAL, Camila da Silva; OLIVEIRA, Danilo Ciconi de; ELIAS, Renata; BETTI, Mariana Ricci
    This project consists of carrying out a qualitative research, referring to the psychic impacts generated mainly during the pandemic, in the lives of university students present in the first and last year of the nutrition course. Thus, from the “Depression, Anxiety and Stress Scale for Adults” (DASS-21), instrument used for data collection, it was possible to significantly identify the presence of these main factors mentioned later.
Direito autoral ou direito de autor é um conjunto de prerrogativas conferidas por lei à pessoa física ou jurídica criadora da obra intelectual, para que ela possa usufruir de quaisquer benefícios morais e patrimoniais resultantes da exploração de suas criações. É derivado dos direitos individuais e situa-se como um elemento híbrido, especial e autônomo dentro do direito civil.